Өнгөрсөн Лхагва гаргаас Хаврын баяр, Соллаль, Ошогацү, Тет буюу ихэнх Азийн орнуудын Цагаан сар эхэлж Модон могой жилийн шинэлгээ эхэллээ.
☝️ Хятадын АМАРГҮЙ цагаан сар
Барууныхан Цагаан сарыг хаа сайгүй улаан чимэглэл зүүж, лууг дүрсэлсэн Хятадын Цагаан сараар төсөөлөх нь элбэг. Хятадын Хаврын баяр зүгээр ч нэг өв соёлын бэлгэдэл бус жинхэнэ утгаараа аяллын улирал гэхээр аргагүй ч юм шиг. Өнгөрсөн жилд л гэхэд 8 хоногийн дотор дотоодын аялал нь 474 саяд хүрсэн төдийгүй зах зээлд шингээсэн орлого нь $89 сая. Улмаар 40 хоногт дотоод гадаадын нийт 8.4 тэрбум зорчих хөдөлгөөн бүртгэгдэж байсан бол энэ жил 9 тэрбум буюу түүхэн дээд түвшинд хүрэх төлөвтэй байгаа аж.
🤑 Бодлогоор татъя: Хятадын эдийн засаг 2024 оны төсөөлөл болох 5%-ийн өсөлтдөө хүрч чадсан ч үйлдвэрлэл нь базаахгүй байгаа учраас эрх баригчид Хаврын баяраараа илүү олон жуулчин татахаар транзит буюу 3-6 өдөр визгүй зорчих орнуудын тоогоо нэмсэн.
🔮 Соёлын хөшүүрэг: Үүний сацуу өнгөрсөн 12-р сард Юнеско Хаврын баярыг соёлын биет бус өвдөө бүртгэсэн нь ч баярын үеэрх жуулчлалыг хөөрхөн дэмнээд өгөв.
🎥 Харин энтертайнмент салбар дахь томоохон амжилтаас нь хуваалцахад өнгөрсөн Лхагва гарагт 35 сая хүн кино үзэж дотоодын Box Office-н орлого нь $249 саяд хүрчээ.
🤑 Гахайлдаг салбарууд
Цагаан сарын үеэр Азийн орнуудын худалдаа, аялал жуулчлал болон энтертайнмент салбарууд параболик хөдөлгөөнтэй өсдөг. Тиймээс ч Хятад гэлтгүй Өмнөд Солонгос ч баярын үеэрх жуулчлалыг өсгөхөөр хурдын галт тэрэгнийхээ үнийг 40% хямдруулж, дотоодын худалдан авалтыг нэмэгдүүлэхээр ₩5.5 их наядын “Оннури” бэлгийн картыг уламжлалт захуудад ашиглах боломжтойгоор гаргах гэхчлэн олон зохицуулалт хийв.
Харин Монголд Цагаан сарын үеэр импорт нэмэгддэг, дотоодын бизнесүүд ч ялгаагүй амардаг гээд харахаар тэдэнд тохиодог эдийн засгийн ид шид бидэнд байхгүй. Хэцүү зүйл нь дундаж цалин нь ₮2.5 сая хэр нь доод тал нь ₮2 саяар цагаалдаг гэхээр бас л айхтар санхүүгийн дарамттай баярладаг байх нь дээ.